Brev:
Søvnbehov og væskeindtag
27. april 2011
Alder:
11 mdr.
Søvnbehov og væskeindtag
Kære Helen.
Tak for din hjælp sidste gang, Aurora er nu vænnet fra brystet og har været det i 13 dage og sover i sin egen seng fra 21:00-(6:30/7:15) hvor hun vågner 1-2 gange i løbet af natten og skal have vand fra kop.
Jeg er nu i tvivl om hvor meget hun bør sove i døgnet. Jeg har læst mig til at et barn på 1 år skal have 13-14 timer i døgnet men Aurora sover kun 11-12,5 timer. Er det nok? Og hvor længe skal hun have 2 søvnperioder om dagen?
Mit andet spørgsmål er om hvordan man ved at de drikker nok? Du skrev at hun skulle have 400 mL drikkemælk om dagen for at jeg måtte stoppe med at amme hende men halvdelen af gangene vil hun kun have vand. Men hun er glad for yoghurt er det okay? eller skal det være rigtig mælk?
Kærlig hilsen
Lea